Plusscout nieuws

Plusscouts

De Plusscouts groep  (18-99 jaar) is voor iedereen die Scouting leuk vindt (leiding, ouders, oudleden en overige belangstellenden tot 99 jaar).

De Plusscouts vinden het vooral belangrijk om leuke activiteiten te ondernemen met elkaar.
Daarnaast zijn Plusscoutsleden (op verzoek) in te zetten bij groeps- of speltakactiviteiten.

De Plusscouts komen ongeveer 8x per jaar bij elkaar.

Net zoals bij de Explorers en Roverscouts kunnen de Plusscouts zelf bepalen welke activiteiten ze willen gaan doen, Tijdens het maken van het programmarooster, wordt de agenda van de Plusscouts voor de komende tijd vastgesteld. Kijk voor data in de algemene agenda op de website.

Het programma zal voornamelijk bestaan uit gezellige "activiteiten" om de leden onderling te binden. (Dit kan gerelateerd zijn aan Scouting maar het hoeft niet).

Hieronder enkele voorbeelden:
Foto-puzzel tocht lopen, surpriseavond, bioscoop bezoek, i-Scout, wereld gerechten koken, GPS tocht, winter BBQ, dagje uit met de trein, gourmetavond, eigen ideeën in uitvoering brengen.

Kosten: € 10,00 per kwartaal voor lidmaatschap Scouting nederland en Scouting Mariagroep.

Plusscouts